Tråkigt med ledningssystem som jobb

Att arbeta med saker som ledningssystem eller ärendehantering, är yrken som verkligen inte lockar mig. För hur mycket jag än anstränger mig så kan jag ju faktiskt inte låtsas att jag är intresserad av denna typ av yrke.

Självklart så respekterar jag dem som arbetar med det och beundrar faktiskt att de orkar syssla med något så enkelspårigt. För det är nog precis vad jag känner att det är, enkelspårigt och tråkigt. Å andra sidan så är jag kanske själv ganska enkelspårig, som endast kan tänka mig att jobba med yrken som är kreativa på något sätt.

Och då menar jag inte kreativa som i exempelvis reklambranschen eller liknande, jag syftar på den konstnärliga kreativiteten. Den gamla och klassiska typen av kreativitet, där man skapar beundransvärd konst bara med lite färg och en pensel.

Det är riktig konst för mig, och det är nog det enda yrket jag någonsin skulle tänka mig att ha livet ut.
Något annat känns bara konstigt och påtvingat. För vem vill egentligen ha ett arbete som inte förgyller ens tillvaro? Man ska ju trots allt arbeta nästan hela livet, inte vill man väl då ha ett jobb man inte trivs med?
Trackback
RSS 2.0